ISSN 2225-7543

DOI:

Автор:

Черкаський І.Б., Чернігівський національний технологічний університет, м. Чернігів, Україна

Пазюк В.Л., Чернігівський національний технологічний університет, м. Чернігів, Україна

Мова статті: українська

Анотація:

Розглянуто визначення і сутність поняття «бренд», його використання як маркетингового інструменту на конкурентних ринках. Простежена еволюція бренда. Наведені приклади найдорожчих брендів світу та найпопулярніших серед вітчизняних споживачів брендів України.

Ключові слова:

бренд, брендинг, бренд-менеджмент, цінність бренда, конкуренція, товар, послуга, імідж, товарна марка

Використана література:

1. Аакер Д. Бренд-лидерство: новая концепция брэндинга : пер. с англ. / Д. Аакер, Э. Йохимштайлер. – М. : Изд. дом Гребенникова, 2003. – 380 с. – (Серия “Бренд-менеджмент”).

2. Аакер Д. Создание сильних брендов : пер. с англ. / Д. Аакер. – М. : Изд. дом Гребенникова, 2003. – 340 с.

3. Бренд [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.e-xecutive.ru.

4. Всеукраинский конкурс «БРЕНД ГОДА» назвал победителей 2012 года [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.expert.ua.

5. Гэд Т. Создайсвой бренд / Т. Гэд, А. Розенкрейц ; пер. с англ. и под ред. И. В. Андреевой. – СПб. : Нева, 2004. – 191 с. : ил.

6. Д’Алессандро Д. Войны брендов: 10 правил построения успешного бренда / Дэвид Д’Алессандро при участии М. Оуэнс ; пер. с англ. С. Жильцова. – СПб. : Питер, 2002. – 223 с. : ил. – (Деловой бестселлер).

7. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / П. Дойль ; пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. – СПб. : Питер, 2001. – 480 с : ил. – (Серия «Маркетинг для профессионалов»).

8. Домнин Б. Н. Бренд: новые технологии в России / Б. Н. Домнин. – СПб. : Питер, 2002. – 352 с.

9. Дэвис С. М. Управление активами торговой марки: секреты успешных брендов : пер. с англ. / Скотт М. Дэвис. – СПб. : Питер, 2001. – 272 с. – (Серия «Маркетинг для профессионалов»).

10. Зозульов О. В. Брендінг чи антибрендінг: Що вибрати в Україні? /О. В. Зозульов // Маркетинг в Україні. – 2002. – № 4. – С. 26-28.

11. Капферер Ж.-Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда / Ж.-Н. Капферер ; пер. с англ. Е. В. Виноградовой ; под общ. ред. В. Н. Домнина. – М. : Вершина, 2007. – 448 с. : ил.

12. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика / В. Я. Кардаш. – К. : КНЕУ, 2000. – 124 с.

13. Кляйн Н. NOLOGO: Люди против брендов / Н. Кляйн. – М. : Добрая кн., 2003. – 624 с.

14. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я: 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер / Ф. Котлер ; пер. с англ. – М. : АльпинаПаблишерс, 2010. – 211 с.

15. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер ; пер. с англ. – М. : Вильямс, 2007. – 656 с.

16. Любаренко Т. І. Глобалізація брендів на світових товарних / Т. І. Любаренко // Економіка. Фінанси. Право. – 2010. – № 11. – С. 7-10.

17. Любашевский Ю. Брендинг в России [Электронный ресурс] / Ю. Любашевский. – Режим доступа : www.n.bookfi.org.

18. Мамлеева Л. Анатомия бренда / Л. Мамлеева, В. Перция. – М. : Вершина, 2006. – 288 с.

19. Музыкант В. Л. Формирование бренда средствами PR и рекламы / В. Л. Музыкант. – М. : Экономистъ, 2004. – 606 с.

20. Огилви Д. Огилви о рекламе / Д. Огилви ; пер. с англ. А. Гостевой, Т. Новиковой. – М. : Эксмо, 2003. – 229 с. : ил.

21. Перция В. Брендинг: курс молодого бойца / В. Перция. – М. : Питер, 2005. – 206 с.

22. Питерс Т. Дж. Преврати себя в бренд: 50 способов сделать из себя бренд / Дж. Томас Питерс ; пер. с англ. А. Н. Свирид. – М. : Вильямс, 2008. – 233 с.

23. Примак Т. О. Маркетинг / Т. О. Примак. – К. : МАУП, 2004. – 228 с.

24. Райс Э. Позиционирование: битва за узнаваемость / Э. Райс, Д. Траут ; пер. с англ. С. Жильцова. – СПб. : Питер, 2003. – 350 с.

25. Райт Ч. Создание сильних брендов в России [Электронный ресурс] / Ч. Райт. – Режим доступа : http://vimeo.com/9443834.

26. Создание бренда [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.seravin.narod.ru.

27. Тамберг В. Бренд : боевая машина бизнеса / В. Тамберг, А. Бадьин. – М. : Олимпбизнес, 2005. – 239 с. : ил.

28. Топ-100 найдорожчих брендів світу 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.Interbrand.com.

29. ТОП-100 українських брендів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.mppconsulting.com.ua.

30. Третьяк О. Бренд-капитал: содержание, денежная оценка и управление [Электронный ресурс] / О. Третьяк // Бренд-менеджмент. – 2001. – № 2. – Режим доступа : http://www.marketing.divo.ru.

31. Україномовний розділ відкритої багатомовної мережевої енциклопедії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// uk.wikipedia.org/.

32. Формування ринкових відносин в Україні : збірник наукових праць / наук. ред. І. К. Бондар. – 2008. – Вип. 5(84). – 152 с.

33. Чернатони Л. Брендинг. Как создать мощный бренд / Л. де Чернатони, М. МакДональд ; пер. с англ. В. Н. Егоровой. – М. : ЮНИТИ, 2006. – 543 с.

34. Шарков Ф. И. Константы гудвилла: стиль, паблисити, репутация, имидж и бренд фирмы / Ф. И. Шарков. – М. : Дашков и К°, 2010. – 272 с.

35. Шарков Ф. И. Магия бренда: Брендинг как маркетинговая коммуникация / Ф. И. Шарков. – М. : Альфа- Пресс, 2006. – 268 с.

36. Шевелева Т. Создание национальных сильних брендов в Украине-важнейший фактор в завоевании внутреннего и внешнего рынков товаров и услуг / Т. Шевелева // Інтелектуальна власність. – 2010. – № 9. – С. 12-16.

37. Шульц Д. Стратегические бренд–коммуникационные кампании / Дон Шульц, Бет Барнс ; [пер. с англ. В. Г. Быстров и др.]. – М. : Изд. дом Гребенникова, 2003. – 512 с.

38. Эллвуд Я. 100 приемов эффективного брендинга / Ян Эллвуд ; под общ. ред. Ю. Н. Каптуревского ; пер. с англ. С. Жильцов. – СПб. : Питер, 2002. – 367 с. : ил.

39. Яненко М. Б. Торговые марки в товарной политике фирмы / М. Б. Яненко. – СПб. : Питер, 2005. – 240 с.

Переглянути статтю    Завантажити pdf